Getin Online

poniedziałek, 15 czerwca 2009

Kilka słów ode mnie na temat bloga.

Witam, chciałbym napisać słów kilka o transakcjach podejmowanych przeze mnie, które będę publikował na tym blogu. Inwestuje na rynku akcyjnym, instrumentów pochodnych na GPW i na rynku walutowym forex. Będę prowadził statystyki osobno dla tych trzech rynków. Wszystkie zawarte transakcje będę opisywał na bieżąco na czacie i od razu pojawiać się one będą w pozycji "Aktualne pozycje". Nie będę podawał wielkości pozycji ani liczby kontraktów. Czasami będę kupował na raty, wtedy napiszę, że zająłem np. połowę pozycji. Może też się zdarzyć, że czasami warto uśrednić stratną pozycję albo ją zwiększyć, gdy rynek podążą w naszym kierunku, wtedy napiszę, że zająłem podwójną pozycję. Każdy ma swoją metodę zarządzania kapitałem i nie chcę tu nic nikomu sugerować ani podawać jaki % portfela angażuję w spółkę lub kontrakt.
Od siebie dodam, że nie inwestuję w więcej niż 10 spółek. Jeżeli chodzi o kontrakty terminowe to przy spokojnym inwestowaniu przeznaczam do 30% portfela, a przy agresywnym 30-50%(ale wtedy zawsze stawiam SL i są to transakcje krótkoterminowe). Na forexie mam 10% kapitału. Jest tam dźwignia 1:100, więc taka kwota spokojnie wystarczy.

Głównym celem bloga jest to, że służy mi on jako pamiętnik. Dzięki temu mogę archiwizować swoje transakcje i w przyszłości sprawdzać pod jaką formację grałem, co kiedyś myślałem i gdzie popełniłem błąd itp. Zamieszczał będę nie tylko transakcje i wykresy spółek czy indeksów, ale też od czasu do czasu postaram się napisać coś ogólnie o rynku, sytuacji gospodarczej, popularnym tak bardzo w mediach kryzysie lub o czymś o czym mi się w danym momencie zachce.

Napiszę też od razu, że do tej pory nie osiągnąłem świetnych wyników inwestycyjnych a do laureatów takich konkursów jak Parkiet Challenge czy X-Trade Forex Cup i takich stóp zwrotu w takim czasie mi naprawę daleko. Więc proszę na ślepo nie sugerować się moimi transakcjami tylko samemu podejmować decyzje. Żeby nie było, że ktoś będzie miał do mnie jakieś pretensje, że wtopił, zamieściłem na dole bloga zastrzeżenie.

Założyłem też ten blog po to, aby móc z czytelnikami omawiać spółki czy sytuację na rynku, także zachęcam do komentowania i przedstawiania swoich prognoz. W kupie raźniej i łatwiej dostrzec odpowiedni moment do wejścia i wyjścia z transakcji.

Przynam się bez bicia, że założyłem też tego bloga, aby połączyć przyjemne z pożytecznym i sprawdzić czy da się "zarabiać"( w cudzysłowiu, bo nie są i nie będa to wielkie kwoty) na emitowaniu reklam Google na swojej stronie. Wszelkie wpływy z reklam będę traktował jako dotacje , żeby blog mógł się rozwijać, a czytelnicy skorzystali z niego jak najwięcej.

Dziękuje za uwagę.
Pozdrawiam i życzę udanych inwestycji
GUT Investments

3 komentarze:

  1. I takie podejscie mi sie podaoba dlatego bardzo chetnie bede uczestniczyl w dyskusjach na tym forum i podawal swoje typy spólek i dzielil sie swoimi spostrzezeniami. Forum parkietu jest dobrym sposobem wymieniania pogladów ale juz nie tak dobrym jak bylo to kilka lat temu a o bankierze nie wspomne,oby tak dalej,najwazniejsze wyrobic dobra renome i w miare mozliwosci ja utrzymywac a fama sam bedzie sie niosla zycze powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki. Na tych forach sporo naganiaczy, ale jest tam pare fajnych ludzi, ktorych posty sledze. Na bankierze m.in. maciej z krakowa, Karolina( uwazac na podszywaczy, bo pisze na niezalogowanym), kiedys lon. Zadziwia mnie ostania skutecznosc prognoz Karoliny

    OdpowiedzUsuń
  3. ta karolina to ni ta co mila 2 miejsce w word cup parkiet czy cos takiego

    OdpowiedzUsuń